Przejdź do treści

Wpisanie nowej instalacji regionalnej do uchwały w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

Wykaz istniejących regionalnych instalacji w danym województwie zawarty powinien być w wojewódzkim planie gospodarki odpadami (WPGO), przyjmowanym w drodze uchwały sejmiku województwa (por. art. 34 ust. 1 pkt 1 lit. f/, ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 r., poz. 21 ze zm.)). Wykaz regionalnych instalacji zawiera również uchwała w sprawie wykonania wojewódzkiego planu gospodarki odpadami, także podejmowana przez sejmik (por. art. 38 ust. 2 pkt 2 ustawy o odpadach).

Odbieranie odpadów z nieruchomości w części zamieszkałych

Czy ustawa daje możliwość pobierania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości, które w części stanowią nieruchomość zamieszkałą a w części niezamieszkałą bez objęcia wszystkich nieruchomości niezamieszkałych systemem odbioru odpadów komunalnych? Odpowiedź eksperta: Jeżeli gmina nie dokona przejęcia obowiązków w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, to jest zobowiązana do odbioru przedmiotowych odpadów wyłącznie z nieruchomości, na których zamieszkują mies

Pojęcie „mieszkańca” na gruncie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach po nowelizacji z dnia 1 lipca 2011 r.

Zgodnie z brzmieniem art. 6c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie, po nowelizacji z dnia 1 lipca 2011 r., gmina jest zobowiązana do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. W tym zakresie gmina ma obowiązek wyboru podmiotu, który będzie odbierał od mieszkańców gminy odpady komunalne oraz zawarcia z nim stosownej umowy.

Podwykonawstwo a wpis do rejestru działalności regulowanej

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 UCPG, właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych, oraz właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, wykonując obowiązek określony w art. 5 ust.

Sposób pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości objętych gminnych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi

Właściciele nieruchomości objętych gminnych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi powinni pozbywać się odpadów komunalnych w sposób wskazany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (UCPG) oraz w uchwałach rady gminy. W tym względzie można wyróżnić dwa sposoby. Po pierwsze, odpady komunalne mogą być zbierane do pojemników i worków zlokalizowanych na terenie nieruchomości. Zebrane w ten sposób odpady, bezpośrednio z nieruchomości, odbiera przedsiębiorca wybrany przez gminę w drodze przetargu, zgodnie z ustalonym harmonogramem. Jest to tzw.

Obowiązki spółdzielni mieszkaniowych w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

Przedmiotem niniejszego artykułu jest ustalenie, kto w odniesieniu do lokali znajdujących się w zasobach spółdzielni mieszkaniowych powinien uiszczać opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz składać deklarację o wysokości tej opłaty. Właściciel nieruchomości, czyli kto? Zgodnie z art. 6h ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zm.), zwanej dalej ‘UCPG’, „właściciele nieruchomości, o których mowa w art.

Organ właściwy w kwestiach dotyczących opłaty śmieciowej

Zgodnie z art. 6q ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j.: Dz. U. z 2012 r., poz. 391 z późn. zm.) (dalej ‘u.c.p.g.’), „w sprawach dotyczących opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi stosuje się przepisyustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r.

Czy baza magazynowo-transportowa powinna mieć pozwolenie na zbieranie? (odpady na tej bazie nie będą magazynowane).

Na początku uwaga ogólna. Pozwolenie na zbieranie, jak każda decyzja administracyjna, jest wydawane określonej osobie (np. właścicielowi bazy), a nie rzeczy (takiej jak baza transportowa). Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określa wymagania dla podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w zakresie m.in. zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. W myśl § 2 ust. 2 pkt. 5 lit.

Limitowanie przez gminę ilości odbieranych odpadów komunalnych

Na podstawie art. 6r ust, 3 rada gminy zobowiązana jest do podjęcia uchwały w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów komunalnych w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Czy istnieje możliwość przejęcia obowiązków z zakresu odbierania odpadów komunalnych tylko od niektórych właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy?

Czy istnieje możliwość przejęcia obowiązków z zakresu odbierania odpadów komunalnych tylko od niektórych właścicieli nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy?